Průměrný Čech konzumuje ročně pouze 5,2 l džusu, zeleninové džusy jsou v České republice stále neznámé
V květnu se ve Varšavě uskutečnilo mezinárodní setkání expertů týkající se trendů v oblasti prodeje a konzumace džusů v zemích, ve kterých probíhá kampaň “Džusy a pyré - vitamíny ve smartformě.” Odborníci z České republiky, Litvy, Slovenska, Rumunska a Polska komentovali výsledky studie zaměřené na spotřebitelskou znalost džusů a pyré, jejich konzumaci a nutriční hodnoty. Jejich doporučení zní:realizovat vzdělávací aktivity směřující ke zlepšení správných stravovacích návyků.
Výsledky studie naznačují ve všech pěti zemích velký rozdíl mezi tím, co zákazníci tvrdí a skutečnou spotřebou džusů. Přes 63 % dotazovaných žen v České republice prohlásilo, že v jejich domácnosti se vypijí až 3 litry džusu za týden, především mezi jídly nebo ke snídani. Téměř všechny zúčastněné řekly, že v jejich domácnosti se konzumují ovocné džusy (97 %), výrazně nižší procentuální část potvrdila konzumaci džusů zeleninových (29 %). Hlavními konzumenty ovocných džusů v ČR i ostatních zemích jsou děti (80 %), nicméně po sklenici džusu sahají stále více i ostatní rodinní příslušníci.
„Zeleninové džusy jsou v České republice stále neznámé. Spotřebitelé džus automaticky spojují s ovocným džusem. Navíc Češi mají stále problém jíst syrovou zeleninu, navzdory společnému názoru, že ovoce a zelenina jsou nepostradatelnou součástí jídelníčku,” říká RNDr. Pavel Suchánek a dodává: „Zeleninové džusy a pyré jsou chytrým řešením, jak dodat více zeleniny do každodenní stravy.“
Jak potvrzují české respondentky, džusy jsou nejen chutné (85 %), ale také mohou nahradit čerstvé ovoce a zeleninu, když ty nejsou po ruce (60 %). Navíc drtivá většina spotřebitelů ve všech pěti zemích souhlasí s prohlášením, že džusy a pyré jsou vitamíny v chytré formě, což může být důsledkem kampaně “Džusy a pyré - vitamíny ve smart formě.” V posledním roce se počet lidí, kteří pijí ovocný džus každý den, zvýšil o 3 %.
Cílem edukativní kampaně “Džusy a pyré - vitamíny ve smart formě” je propagovat správné stravovací návyky a vytvořit zákaznické povědomí o kvalitě a nutričních hodnotách ovocných a zeleninových džusů a pyré.
19. 06. 2016, 22.01:06