Aerobic Casopisek.czVyletiky.czFitcentra.czAerobic.cz

čtenář nepřihlášen   přihlásit se   registrovat se   informace

RSS článků   RSS akcí

Vlastní vyhledávání

Články - archiv

Společnost Tchibo na cestě ke 100% udržitelnému podnikání

Společnost Tchibo na cestě ke 100% udržitelnému podnikání

Tchibo, o kterém na Aerobic.cz často píšeme, takže všichni už vědí, že to není jen o kávě, je známé jako velký rodinný podnik, který působí v oblasti rychloobrátkového spotřebního zboží a maloobchodu. Málokdo už ale ví, jak společnost vnímá svoji odpovědnost vůči lidem i životnímu prostředí a promítá ji do dlouhodobé firemní strategie – a to  již od roku 2006.

Tchibo se snaží  zajistit, aby zákazníci dostávali výrobky s puncem značky Tchibo i v budoucnu: praženou kávu té nejvyšší kvality a oblíbené spotřební zboží, jehož nabídka se každý týden obměňuje.

Je neuvěřitelné, že dnes již pochází více než čtvrtina kávy Tchibo z trvale udržitelné certifikované produkce. Průběžně se zvyšuje podíl certifikované bavlny a dřeva
ve výrobcích Tchibo a společnost se prostřednictvím propracovaných programů zasazuje o zlepšování životních podmínek lidí i zachování přírody. Dlouhodobým cílem společnosti je 100% udržitelné podnikání ohleduplné k lidem a šetrné k přírodě.

  • Zákazníci si chtějí pochutnávat na kávě té nejvyšší kvality i zítra nebo za pár desítek let, a proto se Tchibo soustřeďuje na více věcí, než jen na výslednou vůni a chuť. Dbá na ochranu životního prostředí a zlepšování životních podmínek pěstitelů kávy a jejich rodin. Podporuje pěstitelské metody, které jsou ekologické, společensky přijatelné a zajistí obživu i budoucím generacím farmářů. Spolupracuje se všemi organizacemi, které udělují mezinárodně uznávané certifikace ─ Rainforest Alliance Certified™, Fairtrade, UTZ Certified a Bio. Tchibo společně s dalšími partnery podporuje pěstitele kávy také v tom, aby se chopili výzev, o kterých se v rámci standardů neuvažuje, nebo pouze nedostatečně. Jde hlavně o opatření ke snížení našich dopadů na globální změnu klimatu.
  • „Podíl kávy z trvale udržitelné produkce se zvýšil z 13 % v roce 2011 na více než 25 % v roce 2012,” říká Richard Hodul, generální ředitel Tchibo Praha. „Na kávových barech Tchibo se už od roku 2011 podává výhradně káva s certifikátem Fairtrade. Kávové kapsle pro oblíbený systém Cafissimo obsahují od poloviny loňského roku 100% kávu z trvale udržitelné zemědělské produkce, stejně tak pochází ze 100% certifikované kávy z trvale udržitelných zdrojů i káva pro prémiovou řadu Privat Kaffee,“ doplňuje Hodul.

Káva s modrým slonem

Od roku 2011 Tchibo realizuje projekt podpory rodin pěstitelů na úpatí hory Mount Kenya. Společně se skupinami na pomoc ženám vymezilo Tchibo čtyři oblasti, ve kterých přímo i nepřímo podporuje ženy tisícovky farmářů a jejich rodin. Pomáhá vytvořit infrastrukturu pro dodávky vody, poskytuje ženám výukové materiály a školení, asistenci při pořizování domácího dobytka a stavebního materiálu na výstavbu chlévů a plotů. Tyto projekty jsou stavebními kameny k zajištění živobytí žen a umožňují jim nadále zlepšovat jejich životní podmínky. Právě z této geografické oblasti pochází káva Tchibo Privat Kaffee African Blue ─ intenzivní káva s výraznou chuťovou linií s nádechem černého rybízu, vybranou kyselostí a kořenitou květinovou vůní. Pod obalem s motivem slona se ukrývají kávová zrna 100% Tchibo Arabica s certifikací Rainforest Alliance z trvale udržitelné produkce.

Guatemala a káva s tukanem

Další důležitou oblastí, odkud pochází káva Tchibo, je Střední a Jižní Amerika. I zde Tchibo podporuje odpovědnou produkci kávy. Například v guatemalské oblasti Huehuetenango spolupracuje s Rainforest Alliance na zlepšení hospodaření s vodou, odpadem a zlepšení bezpečnosti práce. Podporuje vzdělání asi 400 dětí migrujících dělníků v období sklizně. Z této oblasti pochází certifikovaná káva Tchibo Privat Kaffee Guatemala Grande. Tato mimořádně vyvážená, jemně kořenitá káva Arabica se rodí vysoko v horách na úrodné vulkanické půdě ve výšce 1600 - 2000 m n. m. chráněná před slunečním žárem korunami mohutných stromů. Vlivem proměnlivého podnebí s horkými dny a chladnými nocemi získává jemnou kořenitost a elegantní kyselost s nádechem čokolády.

  • Vloni Tchibo prodalo 12,8 milionů výrobků z udržitelné bavlny (bio bavlny nebo bavlny z eko-sociálního projektu „Cotton made in Africa“), což představuje 20 % celkové produkce. Zahradní nábytek z tvrdého dřeva se již více než 10 let vyrábí 100% ze dřeva s certifikací Forest Stewardship Council (FSC®).
  • Tchibo prosazuje od r. 2007 u svých asijských dodavatelů společensky únosné pracovní standardy, tzv. program WE (Worldwide Enhancement of Social Quality). Do začátku letošního roku tímto kvalifikačním programem prošlo 200 továren; postupně jím mají projít všechna strategická výrobní zařízení, kde vzniká spotřební zboží Tchibo.


Více než veškerá slova řekne následující video:

 

19. 09. 2013, 15.58:01

 

reklama


Aerobic.cz na facebooku - od aerobiku přes jogu a pilates až po zumbu

TOPlist